Producentenvertrouwen
Het producentenvertrouwen is een samengestelde stemmingsindicator
van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) die is
opgebouwd uit antwoorden op drie vragen van de Conjunctuurtest
industrie. Het gaat hierbij om vragen over door ondernemers
verwachte bedrijvigheid in het komende kwartaal, hun mening
over de eigen orderpositie en hun beoordeling van de voorraad
'gereed product'. Om dit in één kengetal samen
te kunnen vatten en daarnaast de ontwikkeling van de productie
in de industrie zo goed mogelijk weer te geven, corrigeert
het CBS het verschil tussen het percentage positieve en
negatieve antwoorden onder meer voor seizoensinvloeden.
Het zo berekende producentenvertrouwen geeft in één
kengetal de stemming onder ondernemers aan. Het cijfer ligt
altijd ergens tussen de -10 en +10.
(Zie ook: Consumentenvertrouwen)
Floor is een platform over management en ondernemen door gebruik te maken van de mogelijkheden van internet.
Floor beoogt een hulp te zijn bij het ontwikkelen van een doelgerichte strategie en de vertaling daarvan in praktische stappen.
Op Floor.nl is in diverse categorien informatie te vinden voor managers en voor geïnteresseerden in management.
Niets is zo praktisch als een goede theorie. Daarom veel informatie over management goeroe's en wetenschappers. Ook het management jargon wordt niet vergeten.
toelichting op goeroes
De top van de hedendaagse goeroes gelden Peter Drucker, Tom Peters en Michael Porter. Drucker is de grijze eminentie onder de goeroes. Zelfs op hoge leeftijd was hij tegen flinke honoraria nog actief met lezingen etc. Porter en Peters zijn wereldbekend en hun optredens gaan gepaard met telecommunicatie, glitter en veel marketing-geweld. De verpakking doet veel sinds de jaren negentig.
Go guruMetaforen, ervaringen en/of humor kunnen gebruikt worden management processen of de organisatie te verbeteren. Hier worden triggers daartioe gegeven.
Animal Org
The missing link tussen
Organisatietheorie en dierenwereld
Floor is in 1995 als goeroe-site op het WWW gestart bij XS4ALL. Het was een samenwerkingsverband van verschillende management-consultants. Het doel was en is om business te ontwikkelen op basis van internetfaciliteiten. Nu heel gewoon, toen nog een belofte.